Рекомендації батькам (наркогенні речовини)

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ, ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ПОШИРЕННЯ СЕРЕД МОЛОДІ НАРКОГЕННИХ РЕЧОВИН

  1. Встановлювати і дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя (розподіл часу для праці, навчання, дозвілля, відпочинку); практикувати визначення кожному членові сім’ї його обов’язків, контролювати їх виконання, спільно з дітьми аналізувати стан життя родини, її перспективи, сімейні плани тощо.
  2. Старатися тримати під контролем вільний час дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення.
  3. Знати товаришів своєї дитини, коло її неформального спілкування, сповідувані нею ідеали, пріоритетні життєві орієнтири.
  4. Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров’я;культивувати розуміння обов’язку допомагати в майбутньому своїм літнім батькам, родичам, дітям, нужденним, утримувати свою сім’ю.
  5. Компетентно й педагогічно грамотно (без повчань, моралізування, надокучливості, залякування, з урахуванням індивідуальних і вікових характеристик) обговорювати з дітьми проблеми асоціального змісту життя окремих людей (наркоманів, токсикоманів, алкоголіків). Стежити і намагатися, щоб перша інформація про наркотичне лихо і сумнівний “кайф” надійшла до дітей саме від батьків, родини, а не від компанії з вулиці.
  6. Обмежувати доступ дітей до інформації, що популяризує наркоманію,зваблює їх насолодою від вживання наркотичних і токсичних речовин (кіно, відеофільми, пісенні твори, що акцентують на привабливих сценах “кайфування” в стані наркотичного одурманення свідомості, розуму людини).
  7. Розвивати й заохочувати у дітей самостійність, уміння обстоювати власну позицію, переконання; навчати їх протистояти агітації прихильників сучасного способу життя, прикрашеного наркотичними і токсичними речовинами, алкоголем тощо.
  8. Підтримувати постійний зв’язок з навчально-виховними закладами,допомагати їм у пропаганді утвердженні здорового способу життя підростаючого покоління.
  9. 9. Знати і вміти пояснити основні прикмети чи зовнішні ознаки вживання дітьми наркотиків, токсичних речовин, алкоголю (зміна фізичного стану, поведінки, активності тощо).
  10. Бути готовими і рішучими до консультацій з педагогами, психологами, медиками; до відвертої, спокійної розмови з дитиною; до прийняття “дисциплінарних” рішень щодо обмеження “непродуктивного” часу життя дитини і контактування її з “підозрілими” товаришами.