Проєкт з правового виховання: “«Той, хто знає свої права, зможе їх захистити»” ІІ частина

«Права людини впливають на

 кожен аспект нашого життя…»

 

З січня 2020 року учні 9-х класів в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» продовжили працювати над  власним класним проектом з правового виховання: «Той, хто знає свої права, зможе їх захистити». Обрали цю тему тому що, недостатньо лише знати про права людини, необхідно розвивати навички та вміння, щоб спільно діяти у сфері їх захисту, адже  права людини впливають на кожен аспект нашого життя. Якщо ми поглянемо на Декларацію ООН прав людини, ми побачимо, що сьогодні майже кожна світова проблема – бідність, забруднення довкілля, кліматичні зміни, економічна нерівність, СНІД, недостатня можливість отримання освіти, расизм і війни – містить порушення прав людини. Кожна людина повинна задіяти власний розум і серце  щоб розвинути правову культуру.

Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, оцінювати ризики, розвивати правову культуру і дотримуватись обов’язків.

У реалізації проєкту прийняло участь 46 учнів, батьки, вчителі правознавства та історії, практичний психолог, соціальний педагог та класні керівники: Дисар Я.В. (9-Б) та Одажіу Р.Г. (9-А). Основний обсяг робіт над проектом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал. Частину проєкту було здійснено дистанційно.

На початку проєкту школярі об’єднались у п’ять модулів, визначили місію кожного модуля, напрямки роботи та завдання.

В ході проєкту учні з  модуля «ВСІ РІВНІ — ВСІ РІЗНІ», місія якого -розуміння універсальності прав людини,  провели диспут: «Гендерна нерівність, як вижити!», підготували презентацію на тему: «Гендерна рівність», виготовили флаєр: «#Гендерність», випустили інформаційний бюлетень: «Гендерна дискримінація.

Місія модуля «ОСВІТА ДЛЯ ВСІХ» – накопичити знання про освіту і про те, як вона торкається всіх сфер життя. Тому, результатом роботи стали: презентація на тему: «Освіта для всіх»,  буклет «Неформальна освіта» ,  інфо-лист: «Формальна та неформальна освіта», флаєр: «Ми маємо право на освіту».

А  модуль «НІ НАСИЛЬСТВУ В МОЄМУ ЖИТТІ!» згуртував учнів над розвиненням знань і розумінь, що є об’єктом і причиною насильства, розвитком навичок боротьби з насильством мирними шляхами. В ході своєї діяльності учні зустрілися з представниками правоохоронних органів, провели акцію «16 днів проти насильства»,  виготовили флаєр «Ми за мирне співіснування», підготували інфо-лист: «Ні насильству!».

Модуль «ПРАВО НА ЗДОРОВ’Я» об’єднав учнів у збільшенні обізнаності щодо прав людини на здоров’я, засобів та лікування і профілактики ВІЛ/СНІДу. Під час проєкту   виготовили буклети на тему: «Молодь і здоров’я», підготували презентаційний блок: «Ми маємо право на здоров’я» та інформаційний бюлетень: «Здоров’я нації», брали участь в обласному флеш-мобі #МолодьОбираєЗдоров’я!

Місією модуля «СВОБОДА САМОВИРАЖЕННЯ» було розширити в унів обізнаність щодо засобів масової інформації та їх підходу до питання прав людини. Під час проєкту був проведений круглий стіл із вчителем правознавства на тему: «Україна в ООН», опрацювали презентацію: «Право на свободу слова», підготували довідник: «Права людини, пов’язані зі ЗМІ».

Діяльність творчих груп учнів за модулями презентувалась на дистанційному виховному заході  «Освіта в області прав людини».

Наприкінці  заходу учні мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями від проєкту.

 

Залишити відповідь

Ваша пошт@ не публікуватиметься.

Назва *
E-mail *
Сайт